בטיחות בעת ביצוע דיגום מים מבריכות שחייה

בריכת שחיה היא מבנה שמכיל הרבה מים שחשופים לזיהומים מהסביבה ומאוכלוסיית המתרחצים. על מנת לשמור על בריאות הציבור קבע משרד הבריאות תקנות לכל בריכות השחייה הציבוריות שיימנעו זיהומים וחיידקים שעלולים לפגוע בכלל הציבור.

היום בכל בריכת שחייה יש מערכת סינון וחיטוי ומערכת בקרה ממוחשבת שדואגת לניטור של איכות מי הבריכה ממים עכורים ושאריות חומרי חיטוי למיניהם.

בריכת שחייה ומקורות הזיהום הפוטנציאלים                                                                

לא כל כך נחמד לחשוב שבמקום שאליו אנו באים ליהנות עשוי להיות גם כמקור סכנה לבראיותינו. לכן עבור זה משרד הבריאות מקפיד על כללי ביטחון קשוחים בכל מה שקשור לברכות ציבוריות וכך שומר על בריאותינו. בברכות השחייה יכולים להיות אין ספור זיהומים שמגיעים מהפרשות בני האדם, ממי ביוב שחלחלו לבריכה, מזיהום סביבתי או משטח הבריכה ועוד כהנה וכהנה.

חומרי חיטוי

התקנות של משרד הבריאות דורשות שמי הבריכה יחוטאו בתדירות בכלור או בברום- (חומר פעיל מחטא). במידה ובמי בריכה כלשהי בוצע חיטוי שלא מבוסס על כלור, עצמת החיטוי תהייה שווה למה שמפורט בתקנה של משרד הבריאות.

דיגום מים

כל בריכה שהיא פתוחה לציבור הרחב מחויבת לקיים בדיקה של רמת האיכות והניקיון של מי הבריכה בקביעות. זאת עושים באמצעות המערכות הסינון ומערכת בקרה ובאמצעות דיגום מים- (דגימה של מים), מדי תקופה. זאת מלאכה שמבצע רק דוגם מקצועי כשהוא משתמש ציוד מגן אישי ונוקט בכל אמצעי הזהירות.

כללי זהירות בעת ביצוע דיגום מי בריכות

בעת שמבצעים דיגום במי הבריכה הדוגם נמצא בסביבה שמכילה מים, חשמל וחומרים רעילים, לכן הוא חשוף ללא מעט סכנות ועליו לנקוט בכל אמצעי הזהירות מפני חשד לזיהומים, לסכנת מכת חשמל, ולהחלקה. הוא נדרש להצטייד בבגדים ובציוד מגן אישי שהולמים את המלאכה כגון:בגדים נוחים, ונעליים שמונעות החלקה. עוד הוא מחויב לחבוש כפפות לטקס, משקפי מגן ומנשםשמכסה חצי פנים.

התנהלות הדוגם בשטח

כפי שניתן להבין הסכנות בעת ביצוע הדיגום הן רבות, לכן הדוגם מלבד הציוד מגן האישי שבו הוא מתעטף, כל ההתנהלות חייבת להיות אחראית ומבוקרת. הוא צריךלהיעזרבכל הכלים שלרשותו למנוע מכת חשמל, לבדוק שכל הכימיקלים מאוחסנים באזור הדיגום. במידה וקיים חשד לזיהום ביולוגי, הדוגם מחויב לנקוט בכל האמצעים ההנדסיים האפשריים להפחתה מוחלטת של הזיהום באמצעות משאבות,מאווררים או כל כלי מכאני שניתן לרסס בו את המים. כמו כן אם יש חשד לזיהום כימי שמגיע ממקורות מים שונים כמו מי ביוב ומקורות אחרים. הדוגם משתמש בחומרים כימיים חזקים ורעילים כדי לשמר את המים או לחסל חומרים מזיקים, לכן הוא צריך לדאוג כל הזמן ולהיצמד לכללי הבטיחות. עוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות כל אחד העוסק בדיגום מחויב להתחסן נגד: פוליו דיפתריה וטטנוס.

Selected Grid Layout is not found. Check the element settings.

מאמרים קשורים

תכנון בריכות שחייה
תפריט