תכנון בריכות שחייה

בריכות שחייה בחצר הבית או במתחם עירוני דורשות תכנון מוקדם מקיף. מעבר לצורת הבריכה יש לדאוג שהיא תכיל את כל הדרוש לתפעולה השוטף ולניקיונה. בבריכות המוצבות בבתים, הבריכה, מלבד תפקידה מבחינה פונקציונלית, צריכה להיות מושכת לעין ולשמש כחלק מעיצוב הבית הכולל, וגם להיות מעוצבת בסגנון מתאים. אז איך תתכננו את בריכת השחייה שלכם?

 

גודל הבריכה וצורתה

רבים מעוניינים לעצב את הבריכה בחצר, ולבחור בבריכה גדולה ככל האפשר. בפועל, רצוי שהבריכה תשולב בגינה בטבעיות מבלי לוותר על השטחים הירוקים, תוך שמירה על מקום ישיבה ובילוי לצד הבריכה. יש לזכור כי מלבד השחייה, בריכה תהיה מקום חברתי המיועד לשיחה ערה, לקפה של הבוקר ואפילו לשיזוף על כסאות בעלי משענת מתכווננת. לכן, מומלץ לבחור בבריכה התופסת לא יותר מ-70% משטח הגינה.

 

גובה הבריכה

במקרים רבים בונים את הבית לפני הקמת הבריכה. לכן, מומלץ לתכנן את החפירות לשטח בו הבריכה תוצב מראש בעזרת אדריכל. הבריכה צריכה להיות במפלס נכון ולהיבנות כך שבחלקה יהיו מים רדודים ובחלקה יהיו מים עמוקים. אם ילדים אמורים להשתמש בבריכה, יש להקפיד אף יותר על כללי הבטיחות.

 

תאורה

חשוב לתכנן מראש היכן תמוקם התאורה בבריכה. הבריכה צריכה להיות מוארת במידה הנכונה על מנת שניתן יהיה לשחות בה גם בלילות הקיץ החמימים. עם זאת, כאשר משתמשים בתאורה חזקה, חשוב לשים לב שהמתחמים המשמשים לישיבה לא יקבלו אור ישיר בעוצמה גבוהה, על מנת שהיושבים בהם לא יסתנוורו.

 

תכננו איך המים יזרמו כאשר ממלאים את הבריכה

תכנון מוקדם של כיוון זרימת המים בבריכה יכול לחסוך הון בעלויות החשמל. את הזרימה של המים בדרך כלל מתכננים מהתחתית כלפי מעלה, וכן מתמקדים בתחילה במילוי החלק הרדוד, ממנו המים יזרמו לחלקה העמוק יותר של הבריכה. בזמן תכנון זה חשוב גם לחשוב מראש על פינוי המים ועל ניקוי הבריכה, ולהשאיר מקום למשאבות המתאימות על מנת לשאוב את המים מהבריכה בעת הצורך.

בנוסף, בבריכות בהן ישנה כמות גדולה של אנשים, נעדיף לנקות את המים גם בזמן השהות בבריכה. במקרה זה נשתמש במשאבות טבולות, המיועדות לשימוש בתוך מים. המשאבה שואבת את המים, מעבירה אותם דרך פילטר מיוחד ומחזירה את המים המטוהרים לבריכה.

 

עיצוב סביבת הבריכה

לאחר שהבריכה תוכננה היטב, ניגשים לתכנון עיצובי של סביבת הבריכה. האם היא תשולב באריחי קרמיקה? איזה חיפוי ישמש לתוך הבריכה ואיזה לחלקה החיצוני? במרבית המקרים רצוי להשתמש בצבעים כמו כחול בהיר לתוך הבריכה, על מנת להעניק מראה רענן, כמו גם כדי לראות בקלות אם יש גורמים מזהמים או לכלוך מתחת לפני המים. צבעים כהים אמנם נראים נפלא בתכנון, אך בפועל הם פחות פרקטיים.

 

ומה עם החורף?

למי שרוצה להשתמש בבריכה גם בימים קרירים יותר, מומלץ להתקין משאבות חום בצורה בטיחותית. משאבות אלו משמשות על מנת לשלוט בטמפרטורה של המים, ומאפשרות לשחות בנוחות גם בבקרים הקרירים של האביב.

לסיכום, הקמת בריכת שחייה יכולה לשדרג כל בית וגינה, וטיפ חשוב – מומלץ בחום לבצע אותה לאחר תכנון מקדים של בעלי מקצוע מורשים.

Selected Grid Layout is not found. Check the element settings.

מאמרים קשורים

בטיחות בעת ביצוע דיגום מים מבריכות שחייה
תכנון בריכת שיחה נגישה עם רצפה צפה
תפריט